Oost, west... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlies boom - WaarBenJij.nu Oost, west... - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlies boom - WaarBenJij.nu

Oost, west...

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg marlies

27 Juni 2007 | Australië, Sydney

thuis best! Tja lieve mensen... er komt een moment dat je denkt 'oh was ik maar bij moeder thuis gebleven'. Dit is wat overdreven gesteld, maar ik ben het even zat. Ik heb even genoeg van het leven uit een backpack, de betutteling in de hostels, het slapen in de dorms en zelfs van het zien van indrukwekkende dingen.
Na 9 maanden reizen ben je op een gegeven moment vol. Vol van alle ervaringen, vol van al het sightseeing en vol van het continu socializen. Het beste is dan even op een vaste plaats te blijven, wat in mijn geval niet mogelijk is, omdat ik maar 10 dagen heb om de westkust te doen. En de enige manier om dit te doen, u voelt mijn enthousiasme al aankomen, is per tourbus. Gezellig.

Ondanks mijn gebrek aan reislust moet ik zeggen dat de westkust erg mooi is. De zonsondergangen zijn breath taking.. strekken zich oneindig uit in de meest spectaculaire kleuren. Mijn mooiste sunset scoor ik op een verlaten strandje, helemaal in mijn up, met als de zee en wat vogels als enige geluiden op de achtergrond. WOW.

De wildlife hier verdient een plaatsje in mijn top 10. De onderwaterwereld werkt betoverend, met als hoogtepunt het zwemmen met een 5 meter lange Whaleshark en de gidantische Manta's. Het is de enige plaats ter wereld en deze maand de enige mogelijkheid om met Whalesharks te zwemmen.. een unieke kans dus. Het is nog even spannend of we er een kunnen vinden. Een vliegtuig speurt van bovenaf tot er een whalshark gespot is. Ondertussen stoppen we op mooie snorkelplekken in afwachting op het sein. Als we weer op de boot zijn krijgen we een briefing. Plosteling schakelt de boot over tot topsnelheid... er is er een gespot! Gespannen plonzen we het water in en zwemmen naar 'de plek'. Toch nog onverwacht komt er 'vanuit het niets' een gigantisch grote haai recht op mij afzwemmen. WOW. De rest van de middag blijven we de haai volgen tot hij besluit naar de bodem van de zee te zwemmen en daar te blijven. Tijd voor een duik met de Manta's. Ik vind dit zo mogelijk nog indrukwekkender. Voor enige tijd ben ik alleen tussen twee enorme Manta's die naar mij toe cirkelen en weer van mij af. WOW. Ook krijg ik dolfijnen van dichtbij te zien.. een lang gekoesterde wens die nu eindelijk in vervulling is gegaan.

In een van de hostels hebben ze een huiskangaroe, tja, is wat orgineler dan een kat of een hond (Mam???? Ik heb al gezegd dat het goed was...)

De laatste busdriver is hilarisch. De grote stoere Ozzie start de tour met zijn favo song: 'I'm a barbie girl'. Hij verzorgd heerlijke 'Ozzie' BBQ's en weet de sfeer er in te brengen bij het kampvuur met sterke verhalen. Beetje jammer dat zijn vaardigheden beperkt blijven bij het rijden, gezellige avonden verzorgen en lollig zijn. Jammer in de zin dat hij geen idee heeft hoe hij de kapotte bus moet fixen en we dus een paar uur in de stikhitte overgeleverd zijn aan de trucks en auto's die nou niet echt in grote getalen langs komen rijden. Ach, we vergeven het hem onmiddelijk. Hij eindigt de tour met de song 'The time of my life' van Dirty Dancing.. onze stoere busdriver.

Mijn geld is er nu echt doorheen. Ik eet noodles van ontbijt tot dinner en loop op blote voeten sinds mijn slippers het begeven hebben en nieuwe hier aan de kustplaatsjes belachelijk duur zijn. Kunt u met z'n allen even een luid 'AAAAHHHH' roepen? En misschien kan iemand voor mij even een sponserloop organiseren of een contactadvertentie plaasten. Karakter, uiterlijk en leeftijd zijn ondergeschikte zaken... als 'ie maar rijk is!

Zwaar ondervoed en moe-gereisd kom ik
aan bij Frans en Chea in Brisbane (Frans is een vriend uit Nederland die een aantal maanden geleden naar Australie is geemigreerd). Het is erg fijn en gezellig om Frans weer te zien en zijn vrouw, Chea, te ontmoeten. Ik hoef lekker niet meer te backpacken en kan even heerlijk bijkomen. Een echt huis! Een kamer voor mij alleen! Een douche die ik niet met 20 anderen hoef te delen! Lekker eten! JOEHOE!!! Ik word schandalijk verwend en ik geniet met volle teugen. Er is MAYONAISE... BRUIN BROOD... DROP... GEVULDE KOEKEN en STROOPWAFELS... een stukje Holland in Ozzie. Een week vol heerlijk lange gesprekken, een beetje sightseeing, kijken bij Chea's vrouwen circus (jaja dames.. Chea is een gordijnen vrouw.. en wat voor een!), eten bij de Hari Krishna, Shrek 3 bekijken in de bios en vooral heel veel Holandse gezelligheid. Het vliegt voorbij en voor ik het weet ben ik weer backpacker.. maar nu met nieuwe energie en weer vol enthousiasme. Azie.. here I come again!

  • 27 Juni 2007 - 09:42

    Sanne:

    Lieve zus,

    Wauw... wat een gave foto's... Ik heb even met mam besproken dat die kangeroe er komt!!! :) Zal Amber leuk vinden... ha ha ha!
    Overdrijven is ook een vak... 'zwaar ondervoed' ha ha ha, dat zal wel meevallen toch!
    Lieverd geniet nog maar van het reizen, want voor je het weet zit je gezellig (naast mij :) in trainingsbroek op de bank... Take care... Dikke kus San

  • 27 Juni 2007 - 09:56

    Demel:

    he meis, kom op...je zit aan de andere kant van de wereld...wat wil je nog meer!!! ga genieten...
    dikke kus demel

  • 27 Juni 2007 - 11:02

    Ramon:

    Easyrider-bus...check!
    Whale-shark...check!
    Close-up dolfijn...check!
    Pinnacles...check!
    Hou eens op joh, ga eens ergens heen waar ik nog niet geweest ben, zie ik ook eens foto's die me niet bekend voorkomen! :)
    Ik heb zo'n idee dat dat in de volgende aflevering van "waarbenjij.nu" helemaal goed gaat komen...
    Veel plezier!

  • 27 Juni 2007 - 21:07

    Marloek:

    wat een supermooie verhalen weer!! vind je stukjes op de site erg leuk om te lezen!! heel veel plezier in azie!(volgens mij ben je dr al ondertussen) maar dat komt vast goed!!

    liefs marloek!!

  • 27 Juni 2007 - 21:24

    Else:

    Heee lieve zus!
    Geweldig, je verhaal!!
    & die foto's.. Echt geweldig mooi!!!
    Super!!
    & die haai, eng hoor..;)
    Neem die kangeroe inderdaad maar mee, zal amber leuk vinden!
    We zijn net lekker met zijn 3en uit eten geweest, mama sanne & ik! Heerlijk gegeten!
    Nou schat, geniet er van & doe voorzichtig!!
    Liefs, en een dikke kuss
    Je zusje xxxxxxxx

  • 10 Juli 2007 - 08:03

    Eline:

    Wat schrijf je toch ontzettend leuk, haha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlies

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 200133

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 07 Augustus 2011

Varen door Nederland

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reizen als reisleidster

09 September 2006 - 13 Oktober 2007

Wereldreis

16 Januari 2012 - 30 November -0001

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: