Afscheid - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marlies boom - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marlies boom - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg marlies

14 Oktober 2007 | Singapore, Singapore

Lieve mensen,

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik inmiddels alweer thuis. Wat betreft mijn blog gaan we nog eventjes net alsof doen dat ik nog weg ben.. dit berichtje heb ik in klad geschreven in Singapore...

Allereerst wil ik jullie super bedanken voor het meereizen. Het heeft mij enorm goed gedaan dat er zoveel mensen zijn die belangstelling hebben getoond en mee hebben geleefd. Een aantal van jullie hebben dat gedaan in de vorm van de vele berichtjes en persoonlijke mailtjes. Anderen door het lezen van mijn verhalen. In welke vorm dan ook... Thanks!

Bedankt voor jullie lieve welkom berichtjes. Mariska en Ramon.. jullie sloegen de spijker op z'n kop: Hoewel ik mij overal een beetje thuis heb gevoeld is echt thuis komen wel iets waar ik enorm naar uit kijk, en Maris... jouw reactie roep ik de laatste weken met iets andere woorden tegen iedereen die denkt dat ik baal dat het afgelopen is.. jij verwoorde het prachtig en precies zoals ik mij voel: 'Don't cry because it's over, smile because it happend!'

Aan alles komt een eind. Voor de allerlaatste keer tijdens deze reis neem ik afscheid. Afscheid van een mooie wereld, afscheid van mijn reis, afscheid van mijn droom. Dat doe ik al mijmerend op mijn laatste dag in Singapore. Een dag die ik echt even nodig heb om af te sluiten, mijn gevoelens op een rijtje te zetten en mij voor te verheugen op mijn thuiskomst. De volgende gedachten dringen zich aan mij op...



Dag wonderlijke wereld,

Ik heb je gezien. Ik heb mij verwonderd en ik heb je bewonderd. Je hebt mijn ogen en geest geopend en daar heb je me diep geraakt. Heel vaak vulde je mij met blijdschap, want je bent zo mooi. En soms maakte je mij boos, want je bent soms zo oneerlijk. Je bent vol bijzondere plaatsen, vol uitzondelijke mensen, vol dynamiek en vol avontuur.


Dag waanzinnige reis,

Ik ben op weg gegaan. Door bergen en dalen. Ik ben in het diepe gesprongen, maar hoogtepunten behaald. Ik voel geen trots omdat ik je 'alleen' gemaakt heb, wel om hoe ik je gevormd heb. Op een manier ben je mijn creatie, want ik heb je naar mijn wensen gevoegd. Je bent geworden wat ik van je had verwacht, juist omdat je vol was van het onverwachte.

Dag mooie droom,

Je was te mooi om waar te zijn. En toch was je echt. Ik heb je waargemaakt. Ik heb je intens geleefd en ik heb je intens beleefd. Ik heb van elk moment genoten en elke minuut gewaardeerd. Zo zal ik je altijd koesteren. Nu is het tijd om wakker te worden, maar ik zal je nooit vergeten. Ik zal je herinneren met een glimlach.



Hallo Nederland,

Ik heb je niet gemist. Omdat ik wist dat je er zou zijn wanneer het tijd is om terug te keren. Jij bent mijn thuis, bij jou is mijn leven. De mensen die ik lief heb wonen in jouw hart, wat fijn dat daar ook nog een plekje voor mij is. Ik hoop dat je koud bent en ruikt naar de herfst. Ik ben blij dat jij er bent om thuis te komen.

  • 14 Oktober 2007 - 21:14

    Derk Jan:

    Nu heb ik de kans op de primeur om een reactie te geven:

    TOT DONDERDAG, Groeten je liefste neefje... D J

  • 15 Oktober 2007 - 06:41

    Mariel:

    zoals altijd weer super verwoord...waar blijft het boek nu !!!

  • 15 Oktober 2007 - 07:48

    Ramon:

    En zo is het...

  • 15 Oktober 2007 - 08:03

    Sanne:

    Je zit nu naast me :):):):):):):):):):)
    Maar toch nog even een reactie....
    en nee je hoeft me de tekst niet in te fluisteren... :p WAT BEN IK BLIJ DAT JIJ ER WEER BENT! En gelukkig nog steeds de zelfde, althans wel weer wat wijzer.... beetje dan :) En nu gaan we ontbijten.... broodje kaas???

    kussssss

  • 15 Oktober 2007 - 08:10

    Michelle:

    FANTASTISCH!

  • 15 Oktober 2007 - 08:13

    Daniel Keizer:

    Hoi Marlies, na zo'n 14 jaar je uit het oog te hebben verloren, kom ik je site per toeval tegen en is het erg leuk om dit zo te lezen. Fijn dat je je droom hebt waargemaakt!
    Geniet van het leven, ook ná je droom!
    Groeten van een inmiddels getrouwd jeugd vriendje.

  • 15 Oktober 2007 - 08:37

    Else:

    Heel mooi verwoord weer zus;)
    Super dat je er weer bent!!!!!
    Love U... Liefs en een dikke kuss Else

  • 15 Oktober 2007 - 08:57

    Corina:

    Lieverd wat was ik blij om je weer te zien op Schiphol. En wat ben ik blij dat ik je nu live kan knuffelen.
    Niemand pakt afgelopen 13 maanden en 5 dagen af, je bent een hele grote ervaring rijker. En wat heb je je afscheid gaaf verwoord.
    Tot snel en dan drinken we er één (of meer :-)
    Dikke dikke kus

  • 15 Oktober 2007 - 13:02

    Leo:

    Goeie zaak, schitterend einde

  • 15 Oktober 2007 - 14:25

    Jacqueline:

    Lieverd,
    Ik heb je nog niet gezien of gesproken, maar dat komt wel gauw. Fijn dat je er weer bent en weer.... wat mooi geschreven
    kusjes vanaf de Paulus Potterlaan

  • 15 Oktober 2007 - 19:54

    Eddy En Li-li:

    welkom thuis

  • 15 Oktober 2007 - 23:50

    Demel:

    hey meissie, vond t super je gisteren weer te zien!!!je ziet er gezond gelukkig en voldaan uit...snel ff bijkletsen!!!kus kus demel

  • 19 Oktober 2007 - 15:10

    Oma En Opa,:

    Hoi Marlies,

    Super Marlies dat je er weer bent,heel fijn.We hebben gisteren wel van je genoten.

    Groeten Opa en Oma

  • 22 Oktober 2007 - 14:36

    Femke:

    your back in town

    Geweldige verhalen.
    Hoop je snel een x weer te spreken!!

    Veel liefs femke

  • 27 November 2007 - 13:15

    Loes:

    He Marlies, sorry sorry dat ik zo lang niks van me laten horen heb... Ben nu net anderhalve week terug thuis.. Whaa wil weer terug.. Maar anders moet je ff je nl nummer geven dan kunnen we ff bellen en een afspraak maken. Wat vind je daar van?

  • 28 Februari 2008 - 21:56

    Chris:

    Hey Marlies, die jongen in de trein naar Amersfoort hier :)

    Wat een verhalen zeg! Erg interessant, maar duurt wel even om ze allemaal te lezen.

    Bedankt voor de link en misschien tot ziens.

    Greets,

    chris

  • 20 Mei 2008 - 08:43

    Jessica:

    heey juf alles goed met mij wel mooie site heb je ik zie op school doei doei liefs jessica

  • 07 Februari 2009 - 06:36

    Ali Baba:

    hello sapna how are you i hope you are fine there i am ali from bikaner how is your work. my study is very hard. but it is ok. plz wright me soon i am wating in my mail. plz say your family hello

  • 07 Februari 2009 - 06:36

    Ali Baba:

    hello sapna how are you i hope you are fine there i am ali from bikaner how is your work. my study is very hard. but it is ok. plz wright me soon i am wating in my mail. plz say your family hello

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlies

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 200131

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 07 Augustus 2011

Varen door Nederland

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reizen als reisleidster

09 September 2006 - 13 Oktober 2007

Wereldreis

16 Januari 2012 - 30 November -0001

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: