Sightseeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlies boom - WaarBenJij.nu Sightseeing Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van marlies boom - WaarBenJij.nu

Sightseeing Sydney

Door: Marlies & Corina

Blijf op de hoogte en volg marlies

15 Mei 2007 | Australië, Sydney

Wist u dat?

- Het een gelukkig toeval is dat Corina toch nog in Sydney is aangekomen.
- Zij namelijk al bijna had ingecheckt voor de vlucht naar Brisbane
- Er dit keer geen backpackhug maar een gipshug plaatst vond.
- Er een gezellig wijntje wordt gedronken op Corina haar aankomst.
- Een jetlag en alcohol niet (of juist wel) goed samen gaan.
- Corina daardoor de eerste avond al gezellig van haar padje was.

Wist u dat?
- Koninginnedag ook gewoon in Sydney gevierd wordt.
- Je daarvoor wat gezellige Hollanders in het oranje hijst.
- Je voor een frikandel speciaal toch echt in Nederland moet zijn
- ze er in Australie wel heel speciaal uitzien en dus niet te eten zijn.
- Wij dit toch maar doen voor het idee.

Wist je dat?
- Je in de worldbar gratis een uur lang champagne kunt bestellen.
- Wij de bar dus niet verlaten hebben.
- Je in deze tent ook kunt karaoken.
- Wij hier beter aan me hadden kunnen doen om de drukte bij de bar wat te verminderen.
- Marlies in staat is haar mitella kwijt te raken (eh.. ja, dat wist u vast al)
- Corina veel jonger wordt geschat dan Marlies
- hierdoor haar vakantie al niet meer stuk kan.
- Marlies na het stappen weer eens tussen de tassen beland.
- dit ons een gigantische lachbui oplevert
- hierdoor Marlies niet meer overeind komt en 'vrienden' maakt met de andere kamergenoten (die allemaal al slapen).
- Het uitkleden nog niet helemaal flexibel verloopt.
- Marlies dus regelmatig verstrikt raakt in mitella, shirtje en bh.
- zij hierdoor nog meer 'vrienden' maakt met de kamergenoten.
- Corina nu officieel benoemt is tot 'dressinggirl'.

Wist u dat?
- Wij ontzettend genieten van het sightseeing in Sydney.
- wij Harbor brige en the Opera House (weer) bijzonder vinden.
- Wij uit de kerk gekickt worden
- Dit is omdat er een mis plaatsvind
- Wij dit niet wisten
- Heerlijk picknicken in de botanic gardens.
- Marlies een echte kleindochter van haar grootvader blijkt te zijn.
- zij verwonderd blijft bij het zien van al het mooie gevolgelte.
- Marlies ook de gigantische vleermuizen geweldig vind. (Mam, kunnen die misschien onderaan mijn treehouse hangen?)
- Wij het gevolgelte vervolgens iets minder vinden ivm. de luchtaanvallen.
- Wij 's avonds heerlijk een hamburger eten in de skytower
- Het uitzicht geweldig is
- Marlies heel blij is dat er na 4 jaar weer een bundaburg rum-coke kan drinken

Wist u dat?
- Wij het heerlijk vinden om 's avonds een filmpje te kijken.
- Coina tegen haar zin in blijft kijken voor Marlies terwijl die in slaap is gevallen op de bank.
- Corina haar niet meer mee naar boven krijgt omdat de bank eigenlijk wel prima ligt.
- Marlies 's ochtends ook al niet wakker wil worden omdat ze met olifanten aan het zwemmen is.
- Corina liever met dolfijnen zwemt en dus vindt dat Marlies toch haar bed uit moet komen.

Wist u dat?
- Wij weer eens 3 uur doorbrengen in het ziekenhuis maar dat de dokter dat meer dan waard is.
- Corina blij is met de aanwezigheid van een toilet voor haar door de drank van streek gemaakte buik.
- Je in het ziekenhuis enorm de slappe lach kan krijgen
- Je namelijk allemaal vreemde dingen door de wachtkamer kan roepen zonder dat iemand er iets van verstaat
- wij hopen dat er geen Hollandse emigranten tussen zaten
- Marlies zeer verontwaardigd is over de onaardige verpleegster omdat zij geen onaardige mensen meer gewend is.
- Corina haar engels nog niet zo goed is maar zij het verhaal van de elleboog vloeiend kan vertellen omdat zij het zo vaak heeft moeten aanhoren.

Wist u dat?
- Corina misschien een wickel wickel wil kopen.
- Marlies geen idee heeft waarover zij het heeft.
- Corina het nog een keer probeert en iets duidelijker wordt.
- zij niet zeker weet of ze een dikkidiedoe koopt.
- Marlies nu doorkrijgt dat ze een digeridoo bedoelt.
- Je Corina bij alles gewoon gelijk moet geven.
- Wij allebei gelijk hebben ook al lopen de meningen mijlen ver uiteen.

Wist u dat?
- Wij een uitstapje maken naar de blue montains.
- Dat erg mooi blijk te zijn maar Corina teleurgesteld is over The Three Sisters.
- Zij namelijk uit steen gehakte hoofdjes had verwacht.
- Marlies haar duidelijk maakt dat we niet in Amerika zijn.
- Het invaliden toilet een uitkomst blijkt te zijn
- dat naast praktisch toch ook vooral erg gezellig is.
- er namelijk twee toiletten in staan.
- Corina bijna op haar knieen ligt voor Marlies bij het Honeymoon point bij gebrek aan Erwout.
- Marlies vervogens bij gebrek aan beter Corina ten huwelijk vraagt tijdens de high tea in een porseleinkast.
- Wij ons daar voelden als olifanten.

Wist u dat?
- Marlies gehoopt had dat het logistiek gezien iets soepeler zou verlopen met Corina's komst.
- Corina helaas haar regel- en organisatietalent in Nederland heeft gelaten.
- Marlies dit bewust niet had ingepakt.
- Wij hierdoor met wandelen een verkeerde afslag pakken, 2 treinen, 1 metro en 2 vluchten missen.
- Wij hier vervolgens nog op terug komen.
- Corina blijft steken tussen de metropoortjes.
- Marlies de meest vreemde rek en strek oefeningen doet voor haar elleboog.

Wist u dat?
- De eerste gemiste vlucht de schuld was van een ongelooflijke muts die eigenlijk niet bij een reisbureau hoort te werken.
- Wij er in de shuttle bus, die ons naar het vliegveld brengt, erachter komen dat het vliegtuig niet om 21.00 gaat, maar om 19.00 uur ging.
- Die dus al lang in de lucht hangt op het moment dat wij nog in de bus zitten.
- Zij bij Qantas niet onder de indruk zijn van onze pruillipjes, smeekbedes en droevige ogen.
- marlies denkt dat dit Corina haar schuld is, omdat haar ogen bruin zijn en niet blauw.
- Wij weer een nieuwe (gigantisch dure) vlucht moesten boeken.
- Wij die gelukkig niet betaald hebben door een foutje bij Quantas.
- Iedereen (inclusief ourselfs) erg blij is dat we weer terug zijn gekomen naar het gezellige hostel.
- Daar dan een drankje op gedronken moet worden.
- 1 drankje 3 flessen champagne worden...
- Wij daardoor onze volgende vlucht weer misten.
- Wij dat, na de 1ste shock, hilarisch vonden.
- Wij het de dag daarna nog 1 keer probeerden
- we heel hard moesten rennen maar uiteindelijk toch nog in Darwin arriveerden. Wilt u nog meer weten...? Blijf ons dan volgen op onze Darwin to Adalaide adventure-tour...

• 15 Mei 2007 - 06:37

Ramon:

Darwin naar Adelaide....
    Dat wordt weer smullen!!!
    De beste birdies moeten dan nog komen, kleindochter van je grootvader:
    enorme wedgetailed eagles die zich te goed doen aan de dode kanga's langs de weg! En in Alice heb je trouwens ook een paar toffe backpackers-barretjes! :)
    Cheers

• 15 Mei 2007 - 07:31

Freek:

Ziet er gezellig uit dames!!

Enjoy!

• 15 Mei 2007 - 08:52

Mariel:

Zoals gewoonlijk weer cool as hell,maar dat ben ik wel een beetje gewend en verwacht ik ook wel van jou, ik zie dat je arm geen letsel vormd om gewoon weer eens lekker de beest uit te hangen en gelijk heb je!!Zo te lezen heb je het erg naar je zin met de andere en is de doktor ook wel een geslaagd object! Ja de Flying dokters doen het ook hier goed !!Jammer dat er geen foto's bij zijn van de capriolen die er uitgehaald worden tijdens het nuttigen van alcohol,maar misschien maar beter ook Ha Ha Ha marlies geniet en ik kijk uit naar het volgende bericht!!

• 15 Mei 2007 - 16:13

Esmarij:

Wat ziet het er gezellig uit!!!!
    En leuke foto`s.....
    Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende bericht, kan niet wachten meiden.

Veel plezier nog.
    Dikke kus Esje

• 15 Mei 2007 - 16:39

Sanne:

Geweldig girls... leuke coupe Marlies... i like it!!! :) Echt waanzinnig wat jullie allemaal beleven! Heel veel plezier nog met zijn 2.
    Liefs en -xxx- Sanne

• 15 Mei 2007 - 20:52

Leo:

Darwin - Adelaide, lang maar lijkt mij echt heel gaaf.

• 16 Mei 2007 - 09:14

Anneke:

Fijn dat jullie je ook samen vermaken. Doe Corina de groeten.
    Als ik de foto's zo zie, zou ik er ook wel een jaartje tussen uit willen.
    Je nieuwe coupe staat je goed.
    Veel plezier nog!

• 17 Mei 2007 - 14:59

Mariek:

Haaaaidoho Marliesje,

Ten eerste: IK ben strontjaloers!!! Ik zit weer in NL, en heb heimwee :(. Alles is hier gewoon......normaal.
    Echt leuk je site, nu lees ik hem even heel anders. Maaruh, Koninginnedag in Syndey.....IK WAS ER OOK!!!!! (of naja vloog weg) Ik was vanaf de 25e weer in Sydney. Je gaat me toch nie vertellen dat je er toen ook al zat. En Annemiek, DIE KEN IN OOK!!!!!
    Ow, en het hostel waar je bleef, DAAR WAS IK OOK!!!!! Na oud en nieuw dan :).

Ach naja klein wereldje toch nog.
    Meissie geniet ervan, en vanaf de andere kant van de wereld, ga ik je in de gaten houden ;).

Liefs Mariek

ps. Je weet toch ook wel dat je in de Gaff, 3 dagen in de week een uur gratis drinken hebt en een gratis maaltijd. Lekker jong, lekker fout, lekker dronken, lekker geen probleem ;).
    DAAR WAS IK OOK ALTIJD ;)!!!!!

• 18 Mei 2007 - 17:54

Sonja:

He Meiden!
    Wat super zeg. Ik wilde dat ik weer terug was!!! Heb je toch een reizende kapster gevonden? Veel plezier. dikke kus Sonja

• 19 Mei 2007 - 16:05

Oma En Opa:

Hoi,Marlies,
    Wat een leuke kiekjes,je bent om zo te zien echt een kleindochter van Opa.Gaat het een beetje met je arm? Opa is vandaag met de vogelclub naar Walsrode in Duitsland.Hij moest al vroeg weg maar vond het erg leuk om te gaan.Nu volgende week krijg je weer een berichtje van ons.Nu geniet maar van alles,de groeten aan je vriendin en ook de hartelijke groeten van ons.

Oma

• 20 Mei 2007 - 02:40

Loes:

Hey Marlieske,

Alles goed?
    Ik ben nu ondertussen al 5 dagen in Australie. Echt heerlijk die warmte, in Nieuw-Zeeland was de laatste week echt ijskoud, rond de 10 graden!

Ik heb nog altijd je filmpjes en foto's. Ik heb ze op cd gebrand want via e-mail lukt het niet omdat de bestanden te groot zijn. Ik zal wel wat enkele foto's doorsturen via e-mail zodat je ze op je site kan zetten!
    Wil je dan ff je adres geven zodat ik de disc naar Woudenberg kan opsturen?
    Byron bay is echt te gek! Als je naar hier komt is het hostel Arts Factory zeker aan te raden. Wat een hostel.. haha. Super leuke sfeer! Morgen vertrek ik met de bus naar Surfers paradise voor een tweede poging om werk te vinden!

Echt leuk trouwens die outbacktour! Had ik ook gedaan in het begin van mijn reis. Echt een tour om nooit meer te vergeten :-)!

Veel plezier nog en de foto's komen er zo snel mogelijk aan! dikke kus Loessie

• 21 Mei 2007 - 19:35

Papa:

Wist je dat:
    -Heel veel mensen stik jalours zijn op jullie.
    -Het treehous incl. bungiejump plank in de achtertuin bijna gereed is.
    - Het elastiek waarschijnlijk te lang is
    -De vleermuizen nu al komen "kijken".
    - Waarschijnlijk bij jullie thuiskomst een alcohol- afkick programma gevolgd moet worden.
    - Ik heel blijk ben dat het met de arm van Marlies weer goed gaat.
    - Ik jullie nog heel veel moois toewens

• 22 Mei 2007 - 12:55

Sanne:

Ik aap pap even na, maar dan op zijn 'sannes':
    * WIST JE DAT: Marlies kleding op maat heeft laten maken en naar huis heeft gestuurd.

Lieve Marlies
    * WIST JE DAT: het Jurkje als gegoten zit..... prachtig :)
    WIST JE DAT: de Pantalon ietsiepietsie strak zit maar wel past :) t'ken net!
    * WIST JE DAT: het Jasje jammer genoeg net iets te groot zit :(
    *WIST JE DAT: de winterjas PERFECT zit, maar het geen winter is :(
    * WIST JE DAT: ik je meestal heeeeel erg mis, maar op zulke momenten even niet :)
    * WIST JE DAT: je de liefste zus van de wereld bent?!?!

• 22 Mei 2007 - 15:58

Aukje:

Lieve Marlies,
    Als aanvulling op 'wist-je-dat' van Marlies, haar vader en Sanne hier nog een paar:
    - Wist je dat Marlies en Corina niet alleen hun organisatietalent niet hebben meegenomen maar ook hun verjaardagskalender / agenda niet?
    - Wist je dat ze daardoor mijn verjaardag zijn vergeten?
    - Wist je dat ik dat helemaal niet erg vindt?
    - Wist je dat ik gek ben op grote cadeaus?
    - Wist je dat mensen die verjaardagen vergeten dit goed kunnen maken met deze grote cadeaus????

- Weten jullie lezers wel dat Marlies op 26 mei jarig is?
    - Weten jullie dat Marlies gek is op cadeautjes?
    - Weten jullie dat deze niet opgestuurd kunnen worden?
    - Weten jullie dat niet alle cadeautjes lang houdbaar zijn?
    - Weet Marlies dat sommige cadeautjes wel lang houdbaar zijn????

Kortom: als je terugkomt, Marlies, dan drinken we er nog eentje op onze verjaardagen!!!!!!!
    (als je ineens stopt met drinken als je thuis komt zijn de afkickverschijnselen te groot.............)

Kus, Auk

• 22 Mei 2007 - 15:59

Aukje:

p.s. Sanne, ik kan met de meiden wel een kledingparty organiseren. Laat je Marlies gewoon wat meer kleding sturen...

• 24 Mei 2007 - 11:30

Aukje, prima voorstel :)
    Zorg ik er voor dat Marlies haar kleding, die ze bij ons thuis heeft opgeslagen, van de partij is....