Beautiful Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marlies boom - WaarBenJij.nu Beautiful Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van marlies boom - WaarBenJij.nu

Beautiful Bali

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg marlies

01 Augustus 2010 | Indonesië, Bali

Nou, ok, laten we eerlijk zijn. Er is nog niemand dood gegaan. En afgzien van de kotspartijen en spuitpoep ook nog niemand ernstig ziek geworden. Maar voor de rest kan ik het gehele lijstje 'Onverwachte Situaties' uit mijn Djoser handleiding afvinken. Been there, done that. Gisteren kwam ik voor een overboeking te staan. Even voor de duidelijkheid, dat betekend dat je toch niet in het hotel terecht kunt waar je over twee uur aan zou komen, en waar je voor de zekerheid nog even naar toe belt om ervoor te zorgen dat de sleutels klaar liggen en de kamerindeling klopt. Een ander hotel wordt wel aangeboden, maar dan moet de groep gesplitst worden en dat wil de inmiddels hechte gemeenschap onder geen enkele voorwaarde. En terrecht. Dus wordt het zaak om in het overvolle Ubud een onderkomen te zoeken. Ik voelde me net Jozef en Maria met een hele zware bevalling voor de (waarschijnlijk wordt het een) stal-deur. Comminiceren met de buitenwereld lijkt haast onmogelijk, zo vanuit een ronkende bus, met verontrustende geluiden van de achterbanken en een verstoorde telefoonverbinding waarbij meer woorden niet dan wel doorkomen. Zo rijden we Ubud binnen zonder acceptabele oplossing. Ik vraag de groep zichzelf een uurtje bezig te houden in het centrum. Ondertussen ren ik door Ubud, druk bellend met de agent hier en Djoser in Nederland. We werken met man en macht naar een zo goed mogelijke oplossing, wat deels lukt. Vanavond zijn we nog gescheiden, maar de laatste twee nachten worden we weer herenigd. Ondanks dat dit niet was wat we gehoopt hadden, legt de groep zich er gelukkig wel bij neer. Ik krijg zelfs applaus van mijn (schatte)patatjes, zoals ik 'mijn' pubers ben gaan noemen. Ik laat voor de volgende avond een paar Balinese dansende dames aanrukken, regel een mooie fietsexcursie in de omgeving en heb net een mooi menu samengesteld in een prachtig restaurant om alle leed namens Djoser een beetje te verzachten.

Dit harde werken en de 'stress' kon ik goed aan dankzij de iets relaxtere laatste paar dagen. Bali is zo'n heerlijk en beeldschoon eiland met haar prachtige tempeltjes, lieflijke bloemetjes en stralende mensen. Een prachtig hotel aan zee, je kent het wel vanuit de vakantiebrochures.. met van die Buddhabeelden en overal neergestrooide bloemetjes. Een stijlvolle bbq met heerlijk eten, mooi gedekte tafels in sfeervolle omgeving na een dagje snorkeltrippen bij een onbewoond eiland. De
(w)onderwaterwereld is adembenemend. Ook heb ik een dagje zonder de groep... mijn eerste dag vrij! Ik begin met een tochtje per boot om tijdens de breathtaking sunrise overal dolfijnen te spotten. Super mooi! Daarna regel ik even dat de gids (waar ik alles voor de groep heb geboekt) de gehele dag tot mijn beschikking staat met moterbike. 'Where would you like to go?' 'Not touristy places, please!' En zo geniet ik van het mooie Balinese landschap, rijd door dorpjes waar ze nog verbaasd kijken bij het zien van een tourist en duik de jungle in voor een wandeling naar een waanzinnige waterval. Ik sta een half uur vol bewondering van heel dichtbij te ervaren hoe overweldigend het water vanuit de jungle mijn kant op komt storten. Met liefde betaal ik onderweg iets teveel voor de kruiden en specerijen (we hebben hier immers jarenlang van alles weggeroofd) en koop zelfs hele speciale koffie. De bonen worden opgegeten door civets. Daarna volgt er een bijzonder verteringsproces dat de koffiebonen een specifieke smaak geeft (wil ik best geloven) waarna ze uitgepoept worden, schoongespoeld worden (gelukkig), gebrand en in een zakje worden gestopt. Pap, en mam, drie keer raden wat julie souvenier wordt... Op de terugweg trek ik de gids nog even aan zijn toch al kapotte shirtje.. Wat is daar aan de hand? Hanengevecht? De, naar schatting, honderd mannen kijken stomverbaasd als ik het openluchtcassino binnen kom lopen. Als ze van de verbazing zijn bekomen vragen ze of ik ook een gokje wil wagen. Ach ja, ik ben er nou toch. Helaas had ik die andere haan nog niet gezien voor ik mijn geld inzette op... de verkeerde haan.

Mijn groep vliegt morgen terug. Voor mij zijn de engeltjes heel druk aan het werk om ervoor te zorgen dat ik op om nog onbekende reden een weekje langer op het fantastische Bali kan blijven...

  • 01 Augustus 2010 - 08:57

    Aukje:

    He reiziger!
    Geniet van je laatste week op Bali (wordt het ontslakken of gewoon met je kont in het zand en een cocktailtje????

    Heb weer gelachen om al je verhalen!

    Alvast een fijne terugreis!
    x Aukje

  • 01 Augustus 2010 - 10:53

    Else:

    Sis, Hoop voor je dat je nog even een weekje je rust kan nemen... en lekker vakantie kunt houden!!
    Ook ik heb weer genoten van je verhalen.... maar mis je ook wel een beetje..
    Wanneer je weet welke data je terug komt, moet je dat even laten weten..(mail)
    Wie weet dat ik je kan ophalen....
    Dikke kus else en william

    P.s nala leeft nog!!!!

  • 01 Augustus 2010 - 16:44

    Mariel:

    Tjee, marlies, wat een avontuur weer.Maar we krijgen toch nog wel de foto's te zien die je geschoten hebt.Je hebt zeker een weekje vakantie voor jezelf verdiend op Bali...na al dat geshop om leuke locaties en om alles in goede banen te leiden..ach je kan alvast gaan mijmeren over de volgende tour met een nieuwe groep namens djoser!!! geniet en ik blijf je volgen.

    groetjes mariel

  • 03 Augustus 2010 - 11:54

    Sonja:

    Ha Lieverd!

    Geniet van je wel verdiende vakantie! En tot snel.

    Dikke kus

    Sonja

  • 03 Augustus 2010 - 15:29

    Anneke (mam):

    Marlies, neem telefonisch contact op met ons i.v.m. het wachtwoord van W.U.

    Liefs pap en mam

  • 05 Augustus 2010 - 07:20

    Esmarij:

    He vakantiegangster/onze leuke reisleidster!

    Ga lekker genieten op Bali, mijn droom eiland!
    Als je terug bent wil ik alle, leuke, spannende en natuurlijk grappige verhalen van je horen!
    Dikke kus meis.
    Ik heb genoten van al je verhalen.

    Xxx Esje

  • 08 Augustus 2010 - 13:16

    Linda:

    Wat klinkt het ondanks de regel-stress heerlijk.
    Ik had best mee gewild
    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marlies

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 200123

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 07 Augustus 2011

Varen door Nederland

12 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reizen als reisleidster

09 September 2006 - 13 Oktober 2007

Wereldreis

16 Januari 2012 - 30 November -0001

Midden en Zuid Amerika

Landen bezocht: